Aviația este unul dintre sectoarele cele mai afectate ca urmare a pandemiei cauzată de COVID-19, ponderea actuală a zborurilor fiind de doar 40% față de nivelul din 2019.
Pe lângă companiile aeriene, care au suferit un prejudiciu esențial, pasagerii sunt acei care până în prezent își au banii blocați la companiile aeriene, care refuză intenționat restituirea costului biletelor de zbor.
Acest articol vine în susținerea pasagerilor și informarea acestora despre drepturilor lor. Pasagerii care au procurat bilete de zbor, iar zborurile acestora au fost anulate ca urmare a sistării traficului aerian din cauza pandemiei sunt protejați prin Regulamentul privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întârzierii prelungite a zborului, aprobat prin Hotărârea Guvernului RM nr. 836 din 08 noiembrie 2012.
În ce cazuri se aplică Regulamentul privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întârzierii prelungite a zborului, aprobat prin Hotărârea Guvernului RM nr. 836 din 08 noiembrie 2012?
– Anularea zborului;
– Întârzierea zborului;
– Refuz la îmbarcare;
– Surclasarea sau declasarea clasei de călătorie;
Cum sunt protejați pasagerii prin acest Regulament?
În primul rând, orice persoană care are un bilet procurat fie direct de la compania aeriană, fie prin intermediul unei agenții, în conformitate cu prevederile Regulamentului, are posibilitatea de a solicita de la compania aeriană:
– Restituirea costului biletului de zbor, dacă zborul a fost anulat;
– Oferirea unei compensații de până la 600 Euro pentru orice zbor anulat sau întârziat;
– Oferirea gratuită a meselor și băuturilor răcoritoare, precum și cazare hotelieră, proporționale cu timpul de așteptare;
– Restituirea altor cheltuieli care au fost suportate de pasager ca urmare anulării, întârzierii zborului sau refuzului la îmbarcare.
Orice pasager care s-a pomenit în una din situațiile de mai sus trebuie să țină cont de următorii pași pentru a solicita restituirea costului biletului, a compensației sau alte prejudicii:
- Păstrați toate documentele legate de zborul dumneavoastră și/sau ale zborurilor alternative. Acestea sunt biletul de îmbarcare, biletul electronic, confirmarea rezervării, eticheta pentru bagaje, etc. De asemenea, este bine să păstrați chitanțele/facturile pentru cheltuieli suplimentare, rezultate în urma zborului anulat, ca dovadă a daunelor financiare.
- Dacă sunteți în aeroport iar zborul dvs. a fost anulat și doriți să continuați călătoria, solicitați de la reprezentanții companiei aeriene un alt zbor către destinația finală, cel mai apropiat posibil;
- Nu semnați nimic și nu acceptați oferte care ar putea anula drepturile dvs., (voucher pentru o altă dată sau altă destinație, reducere etc.)
- Pe site-ul companiei aeriene găsiți departamentul Reclamații, depuneți o reclamație în acel compartiment conform formularului: descrieți toate circumstanțele întâmplate și scrieți una din solicitări: restituirea costului biletului, a compensației, sau a altor cheltuieli, dacă este necesar atașați poze cu actele necesare și trimite-ți reclamația.
- Telefonați la linia fierbinte a companiei aeriene și verificați dacă a parvenit reclamația.
Recent în Republica Moldova, a fost lansat un serviciu destinat pasagerilor care au nevoie de asistență pentru recuperarea banilor de la companiile aeriene – ZBORANULAT.MD
Serviciul vine în ajutor pasagerilor pentru depunerea reclamațiilor și asistarea pe întreg parcursul procesului pentru ca pasagerii să obțină banii pentru zborurile anulate înapoi.
Serviciul fiind unul gratuit, iar pentru mai multe detalii accesați http://www.zboranulat.md/
Aflaţi mai mult despre companii aeriene, COVID-19, MACOVEI ENACHI, Olga LUCA-SECRIERU, pandemie, zboruri anulate
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.