La data de 22 decembrie 2021, într-un comunicat, Ministerul Justiției a anunțat că, începând cu 23 decembrie 2021, depunerea actelor spre apostilare va avea loc în baza unei programări online prin intermediul unui sistem automatizat. Totodată, la un ghișeu se va menține posibilitatea depunerii actelor fără programare, pentru persoanele care nu au acces la internet.
Efectuarea unei programări online pentru aplicarea apostilei se va putea face pe pagina web: programare-apostila.justice.gov.md (pagina web va fi funcțională doar începând cu 23 decembrie, fiind în proces de dezvoltare).
Solicitantul va trebui să indice:
– numărul de acte depuse spre apostilare;
– numele, prenumele depunătorului (persoana care va depune actele);
– numărul de identificare (IDNP);
– adresa de e-mail.
După recepționarea informației, în adresa solicitantului programării va fi expediat un mesaj de confirmare, care va conține data, ora și codul unic al programării. Ulterior, depunătorul urmează să se prezinte cu buletinul de identitate la sediul Direcției apostilă și legalizare, situat la adresa: mun. Chișinău, str. 31 August 1989, nr. 82, la data și ora indicată în mesajul de confirmare.
Depunerea actelor va avea loc:
– pentru programarea prealabilă, de luni până vineri, de la ora 08:05 până la 16:00 (2 ghișee);
– în lipsa programării, de luni până joi, de la ora 08:05 până la 15:00, vineri – de la ora 08:05 până la 12:30 (1 ghișeu).
Ministerul Justiției precizează că solicitantul nu va putea depune un număr mai mare de acte decât cel indicat în solicitarea programării. De asemenea, este stabilit un plafon de până la 50 de acte pe zi, astfel încât să fie exclus abuzul din partea intermediarilor.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.