Comisia Națională Extraordinară pentru Sănătate Publică a decis să instituie, din 22 ianuarie curent, noi măsuri temporare pentru a opri răspândirea COVID-19, în special în contextul creșterii numărului de cazuri generate de noua variantă Omicron.
Așadar, în contextul incidenței mari de infectare din ultimele șapte zile, când a fost înregistrată o creștere cu 135% față de săptămâna precedentă, dar și din cauza creșterii mortalității cu 11% în rândul celor infectați, membrii Comisiei au decis:
– Instituțiile de învățământ general vor activa în perioada 24 ianuarie – 4 februarie, în regim online. Cele de învățământ profesional tehnic și superior vor activa online până pe 20 februarie, cu excepția Universității de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu” care va activa în regim mixt. Tot în regim online vor fi organizate întrunirile științifice, conferințele, seminarele, reuniunile sau alte evenimente profesionale.
– Entitățile publice și private își vor organiza după posibilitate regimul de lucru de la distanță sau în ture. Ședințele de lucru se vor desfășura de asemenea online dacă specificul activității permite.
– Accesul clienților, care au atins majoratul, în orice spații comerciale, de deservire și agrement va fi permisă doar cu prezentarea certificatului COVID-19. O excepție de la această regulă se va face doar pentru accesul în unități de comercializare (magazine) specializate sau nespecializate a produselor alimentare, produselor pentru animale de companie, produselor de igienă, în farmacii, în unități de comercializare a produselor farmaceutice și/sau articolelor medicale şi ortopedice, în unități medicale și de vaccinare, bănci și subdiviziunile acestora, organizații de creditare nebancară, furnizori de servicii poștale și de curierat, furnizori de servicii comunale, asiguratori, unități comerciale ale operatorilor de comunicații electronice și agenților lor, case de schimb valutar, stațiile de alimentare cu combustibil (stațiile PECO), gări auto și feroviare.
– Se interzice intrarea însoțitorilor și vizitatorilor în instituțiile medico-sanitare și instituții de plasament, cu excepția însoțitorilor copiilor de până la 14 ani și îngrijitorilor care însoțesc persoane cu dizabilități accentuate și severe.
– Unitățile de alimentație publică își vor organiza activitatea de deservire la capacitate de cel mult 50 la sută din numărul locurilor existente în spațiile interioare. Toți clienții vor fi obligați să prezinte certificatul COVID. Activitatea de deservire se va desfășura în intervalul orelor 7.00 – 22.00, iar după orele 22.00 se permite comercializarea produselor alimentare la pachet, precum și livrarea la domiciliu, cu excluderea posibilității de consumare a acestora în incinta/teritoriul unității.
– Se interzice organizarea evenimentelor private (nunți, botezuri, mese de pomenire, mese festive). Se sistează activitatea zonelor de agrement și a parcurilor de distracție, dar și activitățile din incinta cluburilor de noapte și a ringurilor de dans. – Activitățile în incinta teatrelor, cinematografelor și sălilor de concert se vor desfășura la capacitatea de 50% din numărul de locuri existente în interior, cu obligația ca toți vizitatorii să prezinte la intrare certificatul COVID.
Hotărârea integrală poate fi consultată aici.