Totodată, art. 4 alin.3) din Legea nr. 166/2017 stabilește că valoarea nominală a unui tichet de masă se indexează anual, după caz, la 1 aprilie, coeficientul de indexare constituind creşterea anuală a indicelui preţurilor de consum pentru anul precedent, determinată în modul stabilit de către Guvern. În acest sens, în nota proiectului se menționează că valoarea nominală a tichetului de masă nu a fost actualizată din anul 2019.
Autorii consideră că în condițiile în care 48% din coșul minim de consum în țara noastră sunt direcționate spre achiziționarea produselor alimentare, majorarea valorii nominale deductibile a tichetelor de masă va genera o creștere a puterii de cumpărare.
De asemenea, această majorare va descuraja munca nedeclarată sau remunerarea în plic, ceea ce va diminua evaziunea fiscală, iar agenții economici vor activa într-un mod mai transparent, precum și vor avea un instrument de a-și motiva angajații să activeze în continuare.
În același timp, se propune modificarea noțiunii tichet de masă, care va reprezenta un instrument de plată (prevăzut la art. 5 pct. 401 din Codul fiscal) emis de către operator, acordat de către angajator salariaților, pentru a fi folosit în scopul procurării de produse alimentare în unitățile comerciale/de alimentați publică, care au încheiat un contract de prestare a serviciilor cu operatorul. Această modificare va oferi posibilitatea diversificării modalităților de plată și renunțarea parțială la cardurile din plastic, ceea ce va face ca acest instrument să fie mai accesibil și ușor de utilizat.
Aflaţi mai mult despre fiscalitate
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.