Luni, 7 octombrie 2019, Consiliului Uniunii Europene a publicat un comunicat prin care informează că a fost luată Decizia prin care firmele și instituțiile publice cu cel puțin 50 de angajați vor fi obligate să aibă un departament special care va gestiona plângerile salariaților, .
Decizia UE urmează să se aplice și țării vecine – România, însă având în vedere că Republica Moldova încearcă să își armonizeze legislația cu cea a Uniunii, probabil autoritatea legislatoarea din țară ar trebui să ia în calcul practicile europene pe dreptul muncii.
Existența unui departament special carea va avea un singur scop gestionarea plângerilor salariaților, ar putea reduce din numărul de cazuri de mobbing din partea angajatorului și ar garanta un climat mai bun pentru dezvoltarea profesională a angajaților.
Totuși, ar trebui ca reglementările în acest sens să răspundă la următoarele întrebări:
– Cui se va supune departamentul?
– Care este gradul de independență a departamentului în cadrul entității juridice?
– Cum se va garanta anonimitatea celor care depun plângeri, sau dacă există în general o asemenea necesitate?
Aflaţi mai mult despre Deciziile Consiliului UE, dreptul muncii, Legislația europeană