Punctului informațional despre comerțul extern, din cadrul Serviciului Vamal a fost deschis cu suportul USAID. Directorul de programe al USAID, Douglas Muir, a menționat că organizația a asigurat punctul informațional și centrul de apel cu calculatoare, soft, iar specialiștii de la USAID au desfășurat o serie de instruiri pentru angajații serviciului. El a subliniat că noul punct de informare este deschis în beneficiul și ajutorul businessului în problemele comerțului exterior.
Datorită deschiderii unui nou serviciu de informare a agenților economici cu privire la problemele comerciale, a fost dezvoltat și centrul unic de apel. În special, serviciile de call center care sunt disponibile 24/24. Operatorii furnizează informații despre regimurile vamale, clasificarea mărfurilor și declarația acestora, regulile de import / export etc.
Circa 300 de apeluri sunt procesate pe săptămână în medie. Dintre acestea, aproximativ 80% din apeluri provin de la persoane fizice, iar 20% de la persoane juridice. În plus, numărul angajaților centrului de apel a crescut de la 1 persoană la 5 persoane.