Dintre prevederile principale ale proiectului, menționăm:
- Organul de urmărire penală este obligat să informeze, în termen de cel mult
48 de ore, Ministerul Justiției și Uniunea Națională a executorilor judecătorești despre
aplicarea în privința executorului judecătoresc sau a executorului judecătoresc asistent a
măsurilor preventive sub formă de arest sau arest la domiciliu, dispunerea anunțării în
căutare a acestora, despre ridicarea documentelor aferente activității profesionale a
executorului judecătoresc sau executorului judecătoresc asistent. Actuala redacție prevede că „În cazul reţinerii executorului judecătoresc sau al pornirii urmăririi lui penale, organul care a efectuat aceste măsuri este obligat să informeze Ministerul Justiţiei şi Uniunea Naţională a Executorilor Judecătoreşti în decursul a 6 ore.” - Legea se completează cu capitolul II1 care reglementează executorul judecătoresc asistent;
- Titlul capitolului IV va avea următorul cuprins: „ABSENȚA EXECUTORULUI JUDECĂTORESC DE LA BIROU, SUSPENDAREA ŞI ÎNCETAREA ACTIVITĂŢII EXECUTORULUI JUDECĂTORESC”.
- Se completează cu articolul 181 care reglementează absența executorului judecătoresc de la birou;
- Articolul 21: alineatul (1) se completează cu propoziția: „Răspunderea disciplinară a executorului judecătoresc nu exclude răpunderea civilă, contravențională și penală a acestuia.”;
- Se adaugă prevederi privind Supravegherea și reglementarea activității profesionale a executorului judecătoresc de către Ministerului Justiției și Uniuniea Naționale a
Executorilor Judecătorești, conform atribuțiilor stabilite de lege sau Statut. - Legea se completează cu articolul 331 care reglementează Conduita profesională a executorilor judecătorești.
- Legea se completează cu articolul 441 care reglementează Comisia de etică profesională.
Proiectul de lege complet poate fi găsit aici iar nota informatică aici.
Aflaţi mai mult despre executori judecătorești, noutăți, proiecte legislative