În Moldova va fi creat Oficiul de gestionare a programelor de asistență externă
09.06.2020 | JURIDICE MOLDOVA

Guvernul a operat modificări în hotărârea privind administrația publică centrală de specialitate, schimbând denumirea instituției publice „Directoratul liniei de credit” în „Oficiul de gestionare a programelor de asistență externă”. Cabinetul de miniștri a aprobat statutul Oficiului, iar efectivul-limită va fi stabilit în decurs de 2 luni din momentul intrării în vigoare a hotărârii.

Oficiul va formula propuneri în procesul de programare aferent programelor de cooperare transfrontalieră și transnațională; va asigura suportul instituțiilor naționale la toate etapele de implementare a programelor; va asigura suportul beneficiarilor naționali în procesul de depunere a cererii de finanțare, dar și la etapa de implementare și monitorizare a programelor de cooperare transfrontalieră și transnațională.

Totodată, instituția va asigura recreditarea și administrarea resurselor liniilor de credit investiționale, finanțate din împrumuturile externe de stat și granturi, precum și îi vor reveni alte competențe, care în prezent sunt îndeplinite de către Directoratul liniei de credit. Crearea acestui Oficiu este necesară pentru conformarea la unele reglementări europene, care stabilesc o serie de cerințe specifice privind aplicarea programelor de cooperare transfrontalieră, finanțate prin Instrumentul european de vecinătate.

Sursa poate fi accesată aici. 




Lasă un răspuns

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare.