Noi oportunități de finanțare a întreprinderilor mici și mijlocii în cadrul Programului de tranformare digitată
03.03.2022 | JURIDICE MOLDOVA

La data de 2 martie, Guvernul a aprobat proiectul hotărârii de Guvern cu privire la aprobarea Programului de tranformare digitată a întreprinderilor mici și mijlocii.  Acesta va fi implementat de Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM).

Beneficiarii ai programului vor fi întreprinderile micro, mici și mijlocii, conform Legii nr.179/2016   cu privire la întreprinderile mici și mijlocii, indiferent de tipul de proprietate și forma organizatorico-juridică (cu excepția persoanelor fizice care activează pe baza patentei și a persoanelor juridice de dreptul public). Criteriile de eligibilitate sunt:

  • desfășoară activitatea antreprenorială pe teritoriul RM;
  • activează minimum 12 luni până la data depunerii dosarului la Program și au întocmit și prezentat la Biroul Național de Statistică situațiile financiare (prescurtate, simplificate sau complete conform SNC) pentru ultimul an de activitate;
  • nu au restanțe față de bugetul public național;
  • dispun de personal cu competențe necesare (confirmate prin acte corespunzătoare) pentru implementarea proiectului investițional.
Conform documentului, contribuția beneficiarului va constitui minimum 30% din valoarea proiectului investițional, iar suma grantului va fi de maximum 70% din valoarea proiectului investițional și nu va depăși:
  • 250 mii de lei pentru întreprinderile micro și
  • 500 mii de lei pentru întreprinderile mici și mijlocii.
Resursele financiare acordate vor putea fi utilizate pentru:
  • achiziționarea de hardware TIC și alte dispozitive și echipamente aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare, punere în funcțiune, justificate din punctul de vedere al implementării proiectului;
  • procurarea și/sau dezvoltarea și/sau adaptarea aplicațiilor software/licențelor necesare implementării proiectului, configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente;
  • achiziționarea de echipament tehnologic, sisteme, mașini, utilaj și instrumente de lucru noi, necesare pentru digitalizarea, inovarea și modernizarea procesului operațional;
  • achiziționarea serviciilor de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital;
  • achiziționarea serviciilor pentru consolidarea securității cibernetice aplicabile pentru software/găzduire/rețele;
  • achiziționarea serviciilor de consultanță pentru elaborarea documentațiilor tehnice necesare implementării proiectului, dar nu va depăși 10% din valoarea grantului solicitat;
  • achiziționarea de echipamente și soluții necesare pentru organizarea procesului de livrare în industria HoReCa.

Termenul de implementare a Programului este de 36 de luni, cu posibilitatea de prelungire în baza mijloacelor financiare suplimentare disponibile, iar implementarea Programului necesită un buget de 60 de mil. lei.




Lasă un răspuns

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare.