octombrie 10, 2026

7 utilizatori online

PARTENERI

BERCU Legal Advisors GARAZ Legal & Business Consulting GLADEI & Partners CA Maxim Macovei MELNIC Legal Advisors Vieru Vadim Attorney at Law

PARTENERI PRINCIPALI

PARTENERI

BERCU Legal Advisors GARAZ Legal & Business Consulting GLADEI & Partners CA Maxim Macovei MELNIC Legal Advisors Vieru Vadim Attorney at Law

PARTENERI PRINCIPALI

Termenul de stabilire a obiectelor impunerii pentru impozitul pe bunurile imobiliare ar putea fi modificat

    MĂRIME TEXT:
    Conform unui comunicat plasat pe Monitorul Fiscal, termenul de determinare a obiectelor impunerii deținute sau dobândite de către contribuabili persoane fizice cetățeni, ce urmează a fi incluse în baza de calcul pentru achitarea impozitului pe bunurile imobiliare, ar putea fi transferat de la 31 mai la 31 martie.
     
    Proiectul de lege pentru modificarea art. 282 din Codul fiscal ce stabilește termenele achitării impozitului pe bunurile imobiliare, a primit aviz pozitiv din partea comisiei securitate națională, apărare și ordine publică. Membrii comisiei au menționat că prevederile acestui proiect ar putea fi puse în aplicarea începând cu anul viitor.
    Astfel, în cazul bunurilor imobiliare ale persoanelor fizice care nu desfăşoară activitate de întreprinzător existente şi/sau dobândite până la data de 31 martie inclusiv a anului fiscal în curs, impozitul pe bunurile imobiliare se achită nu mai târziu de data de 30 iunie a anului curent.
    Totodată, în cazul bunurilor imobiliare dobândite după data de 31 martie inclusiv a anului fiscal în curs, impozitul pe bunurile imobiliare se achită de către subiecţii impunerii la bugetele locale, conform amplasării obiectelor impunerii, nu mai târziu de data de 25 martie a anului următor.
    De asemenea, avizul de plată a impozitului calculat pentru bunurile imobiliare ale persoanelor fizice care nu desfăşoară activitate de întreprinzător este expediat fiecărui subiect al impunerii de către serviciul de colectare a impozitelor şi taxelor locale al primăriei cel târziu până la 15 iunie a anului fiscal în curs, iar în cazul bunurilor imobiliare dobândite după 31 martie – cel târziu până la 1 februarie a anului următor anului fiscal de gestiune.
    Autorii consideră că aceste modificări vor oferi timp suficient autorităților competente (Agenția Servicii Publice, Serviciul Fiscal de Stat etc.) să întreprindă toate acțiunile necesare ce vizează administrarea impozitului pe bunurile imobiliare, inclusiv înmânarea avizelor de plată corespunzătoare și încasare a impozitelor.

    Dacă ți s-a părut util, distribuie articolul:

    Facebook
    LinkedIn
    Telegram
    WhatsApp
    X

    Citește și:

    LEGALIA și Precedentia – două soluții digitale pentru un mod mai modern de a învăța și practica dreptul (disponibile în limba română și rusă)

    Confidențialitatea actelor întocmite de juriștii in-house: Broadcom contestă refuzul Comisiei Europene de a aplica același standard de protecția ca în cazul avocaților

    Probele electronice din străinătate, în luni, nu în ani: Moldova ratifică al doilea protocol la Convenția de la Budapesta

    Canal Telegram

    Primește cele mai importante știri juridice direct pe Telegram.

    @juridice_moldova

    MĂRIME TEXT:

    DOMENII JURIDICE

    Canal Telegram Juridice Moldova

    Abonează-te pe Telegram

    Primește noutățile juridice din Republica Moldova direct în Telegram, în timp real.

    @juridicemd · Gratuit, te poți dezabona oricând.