Conform unui nou proiect de lege inițiat de un membru al Parlamentului britanic, persoanele care publică anunțuri sau reclame sau care au un număr mare de urmăritori pe rețelele de socializare vor trebui să precizeze pozele în care și-au modificat fața sau corpul.
Proiectul este de natură să sublinieze portretele nerealistice ale frumuseții din media și online. Această inițiativă legislativă este susținută de organizația caritabilă Girlguiding, a căror membrii se situează cu vârste cuprinse între 14 și 25 de ani.
Organizația a fost fondată în anul 1910, deține cei mai mulți membrii de sex feminin din Marea Britanie și este sprijinită de aproximativ 100.000 de voluntari.
Din studiile independente întreprinse de această organizație a rezultat că jumătate din femeile cu vârsta cuprinsă între 11 și 21 de ani folosesc filtre de editare ca să arate mai bine în mediul online.
“Imaginea perfectă pe care aceste fete o caută zi de zi prezintă un impact devastator asupra încrederii de sine. Aceste poze alterate creează o imagine falsă a societății, unde aspectul fizic contează cel mai mult în imaginea lor de ansamblu”, a declarat un membru din partea organizației.
Un membru al Parlamentului britanic, doctorul Luke Evans, practicant al medicinii generale, a inițiat această lege ca urmare a unor cazuri pe care le-a întâlnit în practică, cazuri care au avut efecte devastatoare asupra sănătății mintale. “Știm cât de devastator este când perspectiva realității este deformată, indiferent dacă este vorba de aplicarea unui efect de slăbire a corpului unei femei dintr-o poză sau de modificare a unui corp de bărbat”, a declarat acesta.
O legislație asemănătoare există și în Franța, unde orice imagine cu scop comercial care a trecut prin filtre de editare trebuie să aibă o inscripție care să statueze acest lucru. În caz contrar, o amendă va fi aplicată.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.