Guvernul Republicii Moldova (Cancelaria de Stat) anunță recrutarea unui specialist principal (jurist)
11.03.2024 | JURIDICE MOLDOVA

Data limită de aplicare – 15/03/2024, ora 16:30

Scopul funcţiei publice vacante, conform fişei postului

1.Asigurarea reprezentării la necesitatea consiliului orășenesc şi primăriei în instanțele de judecată, în litigiile privind legalitatea deciziilor adoptate şi în cele care rezultă din rapoartele cu alte autorități publice.

2. Coordonarea procesului de elaborare a proiectelor de decizii ale consiliului orășenesc, dispozițiilor primarului.

3.Avizarea actelor admnistrative în cadrul primăriei și a deciziilor consiliului local.

 

Salariul de funcție

De la 3945 Lei (brut) indemnizatie lunara 40% din salariu de functie

 

Sarcinile de bază ale funcţiei publice vacante, conform fişei postului:

– Asigurarea controlului respectării legislației de către angajaţii primăriei, efectuarea consultarilor
– Reprezintarea intereselor primăriei și consiliului local în toate instanțele de judecată și organele de stat.
– Sistematizarea legislației, actelor normative ale R.M.
– Coordonarea activitatăţii agenților economici din localitate
– Exercitarea funcțiiei secretarului responsabil al comisiei administrative

 

Tip de angajare

Perioadă nedeterminată

Condiţiile de participare la concurs

  1. deține cetățenia Republicii Moldova;
  2. posedă limba română și limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
  3. are capacitate deplină de exercițiu;
  4. nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
  5. este aptă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice, conform certificatului medical eliberat de instituția medicală abilitată, dacă pentru funcția respectivă sânt stabilite cerințe speciale de sănătate;
  6. are studiile necesare prevăzute pentru funcția publică respectivă;
  7. în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcție publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
  8. nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
  9. nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
  10. nu are interdicția de a ocupa o funcție publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

 

Cerinţe specifice pentru participare la concurs

0,5 unitate ,  4 ore /zi, 5 zile ,  prezenta fizica in birou 100%

 

Documente ce urmează a fi prezentate

  1. Formularul de participare la concursul pentru ocuparea funcției publice (descarcă aici)
    Dacă cererea de participare este depusă prin intermediul platformei cariere.gov.md, atunci Formularul de participare va fi generat și completat automat în baza datelor din cererea electronică.
  2. Copia buletinului de identitate
    Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
  3. Copiile diplomelor de studii și, după caz, ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau specializare
  4. Documente ce atestă experiența profesională sau Declarația pe propria răspundere
    Copia carnetului de muncă, certificate privind actvitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 pot fi înlocuite cu declarația pe propria răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  5. Cazierul judiciar sau Declarația pe propria răspundere
    Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Modalitatea de depunere a documentelor

  • E-mail
  • Personal

Bibliografia concursului

Constituţia Republicii Moldova

Acte normative în domeniul serviciului public:

–          Legea nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;

–    Legea nr.436 din 28.12.2006 privind administraţia publică locală;

–          Legea nr.25-XVI din 22 februarie 2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;

–          Legea nr.133 din 17.06.2016 privind declararea averii şi a intereselor personale;

–          Legea integrității nr.82 din 25.05.2017;

–          Legea nr.270 din 23.11.2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar;

–    Legea nr.435 din 28.12.2006 privind descentralizarea administrativă;

–          Legea nr.239-XVI din 13 noiembrie 2008 privind transparența în procesul decizional;

–          Hotărârea Guvernului nr.201 din 11 martie 2009 „Privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcția publică şi statutul  funcționarului public”.




Lasă un răspuns

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare.