Un nou studiu a numit șapte companii multinaționale, printre care gigantul hotelier Accor și producătorul de vehicule Renault, ca fiind protogoniștii discriminării rasiale în ocuparea forței de muncă. Studiul a descoperit că candidații cu nume arabe, au primit în medie cu 25% mai puține răspunsuri, la cererile privind ocuparea locuri de muncă vacante, decât concurenții cu nume franceze.
Discriminarea nu se întâmplă doar în cele șapte companii. “Dintre toate companiile testate, studiul estimează că rata de succes, a candidatului al cărui nume are o consoanță din Africa de Nord este de 9,3%, față de 12,5% a candidatului cu un nume european”.
De asemenea, studiul a găsit o companie – Air Liquide – care a practicat discriminarea inversă, cu răspunsuri mai pozitive trimise către candidații cu nume sonore din Africa de Nord.
Grupul de campanii de rasă, Maison des Potes, a regretat că publicarea raportului nu s-a potrivit cu politici puternice de combatere a discriminării.
Lasă un răspuns
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.