Desfășurarea procesului educațional la Facultatea de Drept, USM pe timp de carantină
16.04.2020 | JURIDICE MOLDOVA

Urmare a suspendării procesului educațional „făță în față” și Facultatea de Drept a Universității de Stat din Moldova a preluat sistemul educațional de la distanță, în conformitate cu Recomandările cadru de organizare a activităților didactice în sistem online în instituțiile de învățământ superior, pe perioada suspendării procesului educațional în sălile de studii (aprobate prin Ordinul MECC nr.366 din 20.03.2020). Cum se desfășoară procesul didactic în sistem online la Facultatea de Drept a USM aflăm chiar de la studenți. Iată ce au comunicat unii dintre ei.

Denis Buzuleac, Președintele Asociației Studenților în Drept din cadrul Facultății de Drept, USM

Denis Buzuleac student la Facultatea de Drept a Universității de Stat din Moldova

Ca și în alte instituții de învățământ superior din Republica Moldova , Universitatea de Stat din Moldova își continuă cursurile în regim online .

Când am aflat despre sistarea procesului educațional la mijlocul lunii martie nu am fost foarte surprins, chiar mă așteptăm la un asemenea pas din partea autorităților fiind aplicată această practică și în alte state. Unica întrebare a fost cât vom sta acasă și când vom recupera orele.Răspunsul nu a întârziat să vină, iar noi am aflat despre noua modalitate de a studia și a continua procesul educațional de la distanță.

Ce? La distanță? Online ? Ha-ha, nu este posibil, nu se va primi nimic, nu va fi așa de productiv, dar uite că am început a studia online:

– prima săptămâna a părut mai ciudată;
– a doua săptămâna deja ne obișnuisem
– acum după mai mult de o luna pare ceva absolut normal și fiecare student lucreză de parca așa a fost din primul an de studii.

Sigur că această nouă modalitate de studiu a venit cu noi provocări atât pentru studenți cât și pentru profesori, pe lângă aplicațiile obișnuite care le utilizăm zilnic precum messenger, viber, WhatsApp… am fost nevoiți să descoperim și alte aplicații care ar fi mai comode și mai ușor de utilizat într-un grup mare de oameni.

Acum datorită acestor aplicații precum Zoom, google classroms, moodle reușim să desfășuram orele noastre nu mai puțin productiv decât până acum.

Cu părere de rău lipsește:
– socializarea zilnică între colegi și profesori:
– lipsesc pauzele pline de zâmbete și schimb de opinii între colegi
– lipsesc dezbaterile prietenești și înflăcărate
– lipsesc activitățile extracuriculare
– lipsește o părticică din inima fiecărui student …

Totuși nu e vina studenților nici a profesorilor de situația creată în toată lumea, iar noi mulțumim administrației pentru că au posibilitatea să asigure cel puțin studiile de la distanță. Sunt sigur că este greu pentru toți, însă doar împreuna putem trece peste asta prin susținere și respect reciproc, prin răbdare și responsabilitate
#stauacasa
#totulvafibine

Vlad Tachi student la facultatea de drept a Universității de Stat din Moldova

Vlad Tachi student la facultatea de drept a Universității de Stat din Moldova

Odată ce am aflat că procesul educațional, în instituțiile de învățământ de toate nivelurile, inclusiv universitar, va fi sistat, la prima vedere m-am bucurat ca și orice student, că vom avea „o vacanță pe termen scurt neplanificată”, însă totodată bucuria era presată de starea pandemică din Republica Moldova, precum și din celelate state.Eu fiind curios să aflu: „Cât va dura această perioadă?”, „Ce va urma?”, „Cum vom studia în continuare?”

După câteva zile de confuzie, a parvenit mesaj de la decanatul facultății noastre prin care am fost anunțați că activitatea educațională universitară se va desfășura în regim on-line, evident la început era ceva nou pentru mine și nu numai. În fine, deja parveneau mesaje de la profesorii de curs, cu rugămintea de a crea și de a propune studenților diferite modalități de predare.

La început am încercat diferite metode precum: organizarea seminariilor pe platforma universitară Moodle, aplicația Viber și Messenger. Iar unii profesori insistând să comunicăm verbal cu ajutorul aplicației Skype.

Sincer la început mi se părea ceva dificil, deoarece petreceam mult timp pe computer/telefon, scriam mesaje, într-un final cerând profesorilor pentru a trece în regim verbal cum am mai menționat, cu ajutorul aplicației Skype, iar profesorii au fost dispuși și chiar au reacționat pozitiv la propunerile noastre.

Acest regim on-line are avantaje precum: un orar mai flexibil decât rutina zilnică la universitate, avem acces la o mare parte a materiei on-line, avem mai mult timp pentru pregătire și de a studia pe plan comparat, chiar și accesarea a mai multor surse. Cel mai mare avantaj din punctul meu de vedere, este că profesorii în timpul de față, sunt dispuși în orice timp de a munci extra-program prin numeroase ore suplimentare, prin acordarea consultațiilor, precum și munca individuală cu fiecare student în parte.

Dezavantajele studiilor la distanță sunt: lipsește interacțiunea între colegi, precum și cea de student-profesor, comunicarea directă fiind o sursă de dezvoltare în primul rând personală, dar nu în ultimul rând socială, un dezavantaj considerabil pentru un viitor jurist, este lipsa de dezvoltare a comunicării în fața unui auditoriu, deoarece să fim sinceri, odată ce ai teamă de comunicare în public, regimul on-line niciodată nu va acoperi această frică, decât ieșirile la tribună. Să nu uităm de imposibilitatea vizitării bibliotecilor, deoarece un studiu ca la carte, îl poți realiza doar cu cartea în mână și nu doar cu ajutorul unor comunicări de pe net‼️

Și aș dori să închei gândurile astfel:
#TotulVaFiBine
#DorDeFacultate
#FacultateaDeDreptUSM
#ASDusm


Aflaţi mai mult despre , ,


Lasă un răspuns

Important: Descurajăm publicarea de comentarii defăimatoare.